Tematikus foglalkozás
Az előző foglalkozáshoz kapcsolódóan tovább vittük a fejlődő országokban élő gyerekek, fiatalok életlehetőségeinek vizsgálatát. Először beszélgetést folytattunk az előző heti film kapcsán, Ekkorra már kissé megemésztődött a gyerekekben a szegénység, betegség súlytotta kortársaik látványa. Egyértelműen és egyetértve iszonyúnak, embertelennek ítélik azt a világot. Érthetetlen számukra, hogy a „gazdag országokbeli” felnőtt társadalom megengedi a gyerekek éhezését, bántalmazását, sőt segítséget sem nyújt olyan mértékben, ami hathatós javulást hozna. Ezek után újabb / sokkoló céllal / kisfilmet / Afrika, Kelet-Ázsia, arab országok/ néztünk meg a gyerekként katonaéletet élő fiatalokról. Esetleges házi feladatként megkértem őket, gondolják át, netán írják is le, milyen megoldást látnak a probléma megoldására.
Tantárgyi fejlesztések- Természetismereti gyakorlatok 1.- 2.csoport
2018.03.07. Az ember, mint megfigyelő III. A gyertya (viasz) égése (5.o. kémia,6.feladatlap),
Gázképződés (KMnO4 hevítése) K.8. Az oxigén gáz kimutatása, és a gáz, mint égést tápláló tulajdonságát a KMNO4 hevítésével, és a kémcsőbe helyezett gyújtópálca lángra lobbanásával bizonyítottuk.
Nevelési-fejlesztési cél: Kémiai változások megfigyelése és a tapasztalatok leírása. A kísérletben megfigyelhető érzékszervi tapasztalatok. Tudatos odafigyelés egy adott érzékszervi tapasztalatra és annak szabatos megfogalmazása. Annak felismerése, hogy egy-egy kísérlet során több érzékszerv együttes megfigyelése nyomán tudjuk leírni a jelenséget. Annak belátása, hogy az érzékszervi megfigyelés pontossága alapvetően befolyásolja azt, ahogyan a jelenséget magyarázzuk.
Nyelvi foglalkozás – német
1.CSOPORT: KEZDŐK
2018.03.09. Az ötödik foglalkozáson a család és a családtagok ismétlése volt a kezdeti cél. Betűrejtvénnyel, játékos feladatokkal ismételtük át szóban és írásban is a legközelebbi családtagokat németül. Az óra második felében a birtokos névmásokkal való ismerkedés vette át a célszerepet. Egyelőre az „enyém, tiéd” szavakkal és csak alanyesetben ismerkedtünk ezekkel, hiszen a német nyelvben ez nagyon összetett nyelvtani rendszerbe épül bele. A tanulóknak már körvonalakban felvázoltam ezt a nyelvtani tudnivalót, de igyekszem kisebb lépésekkel bevezetni az könnyebb elsajátítás érdekében.
2.CSOPORT: HALADÓK-FÉLHALADÓK
2018.03.09. A tanóra első részét az eddigiek ismétlésére, rendszerezésére szántam. Játékos feladatokkal gyakoroltunk szövegértést hallott szöveg alapján pl: német nyelvű országokról tanultak felelevenítése. A második felében a szókincs gyarapítás illetve az ismétlés volt a fő cél egy nagyon érdekes feladat segítségével. A feladatlap egyben egy puzzle. Ollók és ragasztók szükségesek a megoldásához, amely megoldás helyessége a puzzle segítségével önállóan ellenőrizhető is. A diákok körében ez a faladat nagy sikert aratott és kérték, hogy a többi órára is hozzak hasonló tevékenykedtető feladatlapot.