Előadás: Érzékenyítő tréning 2.

Érzékenyítő foglalkozás Keresztesy Veronika irányításával

Iskolánk „B” komponenses diákjai 2019. május 27-én érzékenyítő foglalkozáson vettek részt.

A drámajátékos foglakozás célja, hogy megszokott, formális csoport, az osztály és az azon belüli természetesen szerveződő csoportok, klikkek mellett a résztvevők újabb kapcsolódási pontokat találjanak egymással, és így nyitottabban forduljanak a közösségük tagjai felé. Ezt jól szolgálják az egyéni és csoportos felelősségről szóló játékok. A máskor kevéssé előkerülő témákban folytatott csoportos beszélgetés, vita a résztvevőkben elősegítheti a kérdésekkel való további foglalkozást.

Az előadó a drámapedagógia eszközeinek segítségül hívásával számos olyan játékos feladattal ismertette meg diákjainkat, amelyek által még inkább megismerhetjük, elfogadhatjuk társainkat.

Az óra kezdetén – hogy oldják a feszült légkört – előadónk letegeződött a gyerekekkel. Ezt követően kezdetét vette a játék. Mivel a drámapedagógia lényege a cselekedtetés és ehhez kapcsolódóan az aktív részvétel, ezért rögtön kört alakítottak és az utasításoknak megfelelően, játékos, egyéni módon tanulóink is bemutatkoztak, labdákat dobálva egymásnak, ahol a sorrendre is figyelni kellett.

Ezt követően székfoglaló játékra került sor, ahol az ugyanolyan tulajdonságú gyerekeknek kellett széket cserélniük. Később a „Lopakodó szörny” címet viselő játékot játszották, mely megmozgatta, és egyben koncentrációra is késztette a résztvevőket. Ebben a játékban csapatként kellett a gyerekeknek együtt gondolkodni és cselekedni: a gyerekek átrendezték a székeket a teremben, úgy, hogy a gyereklétszámnál eggyel több szék került a játszótérbe és a cél az volt, hogy a gyerekek megakadályozzák az előadó leülését, úgy hogy a székeket nem mozdíthatják el. Az első részben az előadó nagyon hamar elfoglalt egy széket, hiszen a gyerekek csak össze-vissza rohangáltak. A második kör után azonban -amint elmondta a  gyerekeknek, hogy itt a cél az ő együttműködésük, az, hogy taktikát dolgozzanak ki fél perces együtt gondolkozással- a gyerekek teljesítménye sokkal jobb lett, hosszabb ideig sikerült őt megakadályozni a leülésben. A harmadik körben a gyerekek a kapott fél perc alatt már „komoly” taktikát dolgoztak ki és így, „megvédték” a széküket az előadótól,

A gyerekek bebizonyították, hogy sikeresen tudnak együtt gondolkozni és cselekedni, sőt taktikusan összefogni egy cél érdekében.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.