Aktív és folyamatos intézményközi kapcsolat kialakítása (A) – nyári bentlakásos program (tábor)

Helyszín: Balatonszemes

Dátum: 2019.07.26-30.

A pályázatban részt vevő „A” komponens 30 fős tanulói közössége, 3 fő kísérő pedagógus, és 1 szülő részt vett Balatonszemesen egy 5 napos közművelődési, kulturális tematikájú bentlakásos táborban. A gyerekek a következő programokon vettek részt: 5 db dráma- és játékos foglalkozás tábori szakemberekkel, 5 db csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével, szabadidős programok: Latinovits Emlékmúzeum interaktív játéka, Szentgyörgyi Rómeó edzése, vetélkedő, Szerepmodell koncert Molnár Ferenc Caramellel, mozifilmvetítés.

A minden napos foglalkozások témái a következők voltak:

Dráma- és játékos foglalkozás szakemberekkel:

  1. Partneriskolai bemutatkozás
  2. Társadalmi egyenlőség gyakorlati foglalkozása
  3. Egyenlőség témakör bővítése
  4. Önkéntesség témakör
  5. Önkéntesség témakör

Csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével: Az érzékenyítő beszélgetések alkalmával a gyerekek a délelőtti előadáson elhangzottakat értelmezték tovább.

  1. kommunikációfejlesztés
  2. esélyegyenlőség
  3. verbális és nonverbális kommunikációfejlesztés
  4. közösség, segítségnyújtás, önkéntes munka
  5. összegző beszélgetés

További programok:

SZÍNHÁZI ELŐADÁS: Lebilincselő előadást láthattunk a felvidéki Csavar Színház előadásában. „Itt és most ugrik a majom a vízbe” című improvizációs estjük minden nézőt magával ragadott. Humoros előadás volt, ahol közösen izgultunk a gyerekekkel és a színészekkel, hogy vajon milyen szituációt hoz az improvizáció. A diákok találhatták ki a feladatokat, nagyon élvezték az irányító szerepet és hogy részesei lehettünk a darab megszületésének.

VETÉLKEDŐ: Lakatlan-sziget vetélkedő: A kalóz vadászatunk során találat érte hajónkat, amivel még egy kicsit tudtunk haladni mielőtt elsüllyedt, így egy lakatlan szigetre vetett minket a víz. Azt játszottuk el, hogyan élhetjük túl a számkivetettséget, valamint hétről hétre izgalmasabb kalandokba keveredünk a lakatlan sziget felfedezése közben. Különböző feladatokat kellett megoldani a gyerekeknek, csapatokra bontva. Ilyen volt például a sziget szétdarabolt képét össze kellett rakni, a szigetet fel kellett deríteni úgy, hogy elindulnak a csapatok, hogy megnézzék laknak-e mások is a szigeten, élelmet keressenek, fedélt szerezzenek a fejük fölé.  Keresztrejtvényt kellett fejteniük, gyümölcsre vadásztak, titkos írást fejtegettek, lábnyomok után kutattak. A legügyesebb csapat nyerte el a Tábor Bátrai címet.

KULTURÁLIS ÓRA: (József Attila Emlékmúzeumban): A program összeállítói a rendhagyó irodalom órák tematikájának összeállításakor arra törekedtek, hogy a kötelező irodalmi anyag más-más oldalról történő megközelítését, megértését segítsék elő. Ezúttal József Attila munkásságát ismerhették meg behatóbban a gyerekek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.