Intézmények közötti személyes találkozók (B) tábor

Helyszín: Gyenesdiás

Dátum: 2019.07.18-22.

A pályázatban részt vevő „B” komponens 20 fős tanulói közössége, 2 fő kísérő pedagógus, és 1 szülő részt vett Gyenesdiáson egy 5 napos közművelődési, kulturális tematikájú bentlakásos táborban. A gyerekek a következő programokon vettek részt: 5 db dráma- és játékos foglalkozás tábori szakemberekkel, 5 db csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével, csillagtúra, lézerharc, vízi aerobic, hagyományőrző program.

A minden napos foglalkozások témái a következők voltak:

Dráma- és játékos foglalkozás szakemberekkel:

  1. Partneriskolai bemutatkozás
  2. Európai Unió
  3. Társadalmi egyenlőség gyakorlati foglalkozása
  4. Önkéntesség témakör
  5. Önkéntesség témakör

Csoportos érzékenyítő beszélgetés a pedagógusok részvételével: Az érzékenyítő beszélgetések alkalmával a gyerekek a délelőtti előadáson elhangzottakat értelmezték tovább.

  1. kommunikációfejlesztés
  2. Európai Unió
  3. esélyegyenlőség
  4. közösség, segítségnyújtás, önkéntes munka
  5. összegző beszélgetés

További program:

EU ELŐADÁS:

Az Európai Unióról szóló előadáson könnyen megérthető, felfogható nyelven közelítettük meg a témát. Egyik célunk az volt, hogy a gyerekekben kedvet és érdeklődést ébresszünk más népek, más országok megismeréséhez. A másik, hogy tanulóink megérezzék azt a sok hasonlóságot – nem ritkán azonosságot is, amely Európa népeit összeköti egymással, így velünk, magyarokkal is. Egy-egy mesét, dalt vagy akár szót, esetleg szokást vagy ételt az Európai Unió szinte minden gyermeke magáénak vallhat, számos állat, növény szintén jóformán valamennyi országban fellelhető. De vajon ki az, aki sokat tud az európai közösségről, amelyben él? Ha tud is, képes-e felismerni a szomszédos szövetségesek jellegzetességeit? Ha erre képes, vajon tud-e prioritást, értékrendet felállítani?

Hogy mindezt megtudjuk, és egyúttal segítsük a tudás elsajátítását, mozgóképen prezentáltuk az Európai Unió létrejöttének körülményeit, valamint a közösség intézményrendszerét.

KESZTHELY KASTÉLYMÚZEUM:

Nagy izgalommal várták a tanulók és a pedagógusok is a látogatást a keszthelyi Festetics kastélyba. A kastély parkjába a díszes főkapun juthattunk be, amelyet mindannyian megcsodáltunk. A kastély szobrokkal díszített homlokzatával szemben két szökőkutat is magába foglaló francia kertben gyönyörködhettünk, amely mögött tízhektáros angolpark húzódik. A sétányok a park ősöreg fák között kanyarognak, köztük 400 éves is akad. Több mint 50 fa faj és bokorfaj hűvöse alatt sétálhattunk. A kastélykert hátsó traktusában áll a kocsiház és istálló díszes épülete, amelyben a Hintómúzeumot található. Mindannyiunk örömére lehetőségünk volt bemenni és megcsodálni a korabeli hintókat. A kiállított darabokon keresztül megismerhettük a kocsik és hintók műszaki, technikai fejlődését, és egy kis ízelítőt is kaphattunk a kocsi- és hintógyártásról. Ahogy körbejártuk a kiállítást több ponton is érdekes információkat olvashattunk a magyar kocsizás és fogatkultúra kialakulásáról.

TÁRLATVEZETÉS KESZTHELYI NÉPMESEPONTBAN:

A balatoni tartózkodásunk egyik legérdekesebb állomása a keszthelyi NépmesePont megismerése volt. A legkisebbektől a legnagyobbakig, mindenkinek kínál szórakozási lehetőséget ez a varázslatos helyszín. A Goldmark Károly Művelődési Központ különtermeiben Az égig érő fa meséje elevenedik meg. Varázstükrök, Óperenciás-tenger, fából faragott bábok, gyönyörűen festett falak és bútorok lenyűgözték a gyerekeket is. Egy izgalmas foglalkozás részese is lehetett a csoportunk, hiszen bábjáték formájában balatoni mondák elevenedtek meg előttünk. A gyerekek tátott szájjal hallgatták az eddig ismeretlen mondákat, legendákat. Rengeteget nevettek, miközben hasznos tudás birtokába jutottak és a hazafelé vezető úton is a látottakról társalogtak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.