Heti foglalkozások 1.

 

Tematikus foglalkozás -A B komponens –Gálné Mihály Lívia

Téma: Csapatépítés, csoportalkotás, ráhangolódás az egyenlőség-egyenlőtlenség jegyében

Ezt a foglakozást a gyerekek „beszélgetős” órának hívják, nem véletlenül, hiszen a fő tevékenységünk a dolgok megbeszélése-kibeszélése és végül a /célomnak megfelelően/ bizonyos konklúzió levonása. Első alkalommal, mivel 50 gyerek van jelen, kisebb csoportokat alkottunk, melyek együtt tudnak dolgozni-gondolkodni. Vegyes csoportok jöttek létre /kor, lakhely, családi háttér, tudásszint szerint/.  A csoportok  kialakulása után  közösen megnéztünk 1 filmet, melyet azért szerettem volna láttatni velük, mert  A Pillangó Cirkusz című film méltán tükrözi azon pedagógiai törekvésünket, melynek célja az egészséges önértékelés, az empátia, a türelem, az optimizmus, a segítőkészség, a kitartás  kialakítása.  A film után a kiscsoportok megbeszélték a film által kiváltott érzéseket, végül néhány csoport beszámolót is adott.   Meglepetésemre a következő hétre jó néhány gyerek fogalmazást írt a film kapcsán, szívmelengető, szép gondolatokkal.

 Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – Kovácsné Bejczi Marianna – heti 2 alkalom –

A komponens

1.- 2. csoport

Az első foglalkozáson ismertettem a tanulókkal a természetismereti gyakorlataink célját, időbeosztását, csoportbeosztását, elvárásaimat, és hogy mit kapnak ők ezeken az órákon. Ezen az órán bemeneti mérést írtak a tanulók. Ennek értékelése, és a következtetések levonása folyamatban van. Minden tanuló ugyanazt a feladatsort írta. Mivel természetismeretből, biológiából és kémiából is én tanítom a tanulókat, figyelembe tudtam venni a feladatok összeállításánál a tanítványaim eddigi ismeretanyagát, és olyan feladat típusokat választottam, amely megfelelt mind a három évfolyam tanulóinak.

Nyelvi foglalkozás – német – heti 2 alkalom – A komponens – Simonné Cser Borbála

2.csoport – haladók – fél haladók

Az első foglalkozást bemutatkozással, ismerkedéssel kezdtük. Ezt követőn a tanulók az általam összeállított tesztet megírták. A teszt összeállítása során figyelembe vettem az osztályfokozatok közti különbségeket, lehetséges tudásbeli eltéréseket és az ötödik osztályosoknak egy másik feladatlapot adtam. A teszt megírása utáni maradék időben a német ábécét hallgattuk meg egy videón és együtt el is énekeltük. Kártyák, képek segítségével a napszakoknak megfelelő köszönéseket megbeszéltük.

Nyelvi foglalkozás – német – heti 2 alkalom- A komponens – Simonné Cser Borbála

A két csoportot az eddigi német idegen nyelvi tanulmányaik alapján alakítottam ki. A kezdő csoportba kerültek, akik a tanórai kereteken belül angolt tanulnak és a haladó-félhaladó csoportba azok, akik németet tanulnak. Így a kezdő csoportban 16 fő, a haladó csoportban 14 fő tanul. A kezdő csoportban a teljes együtt haladás jellemző, míg a haladó csoportban a differenciálásra is komoly hangsúlyt fektetek az 5-6. osztályosok és 7. osztályosok között.

1.csoport – kezdő csoport

Az első tanórát beszélgetéssel, alaposabb ismerkedéssel kezdtük. A német nyelvről, a német nyelvű országokról beszélgettünk. A gyerekek felsoroltak olyan német szavakat és kifejezéseket, melyeket valahonnan hallás után megtanultak. Némelyek német ajkú szomszédaikkal vagy falubeli német ajkú lakosokkal való kapcsolataikról, ismeretségeikről meséltek. A tanóra második felében megismerkedtünk a német ábécével, a német betűk kiejtésével, a hangok pontos ejtésével. Ezt követően a legalapvetőbb köszönési formákat napszakoknak megfelelően leírtuk.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.