Tematikus foglalkozás -A B komponens – Gálné Mihály Lívia
Téma: A gyerekek esélyei a nagyvilágban
A Földön található problémák /környezeti, gazdasági, erkölcsi, háborús válságok / mind érintik a gyerekeket is. Ebből először a háborús válságokra fókuszáltam. A internetről letöltött film bemutatta a harmadik világban élő-tengődő-kiszolgáltatott gyerekek sorsát. Másodjára a szomszéd Ukrajnában élő, háború sújtotta gyerekekről néztünk meg egy híradást. Ezen foglalkozás végén nem volt megbeszélés, meghökkentették őket kortársaik iszonyú életkörülményei. Célom részben az is volt, hogy a jövőben kialakítandó „önkéntesség” igénye gyökeret verjen beléjük.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – Kovácsné Bejczi Marianna – heti 2 alkalom –
A komponens
1.– 2. csoport
A negyedik foglalkozáson folytattuk az ember, mint megfigyelő témakört. Az elvégzett kísérletek között szerepelt a vakfolt kimutatása, hőmérséklet érzékelése, bőrérzékelés: hideg-meleg pontok száma a kézfejen.
Nyelvi foglalkozás- német – heti 2 alkalom- A komponens – Simonné Cser Borbála
2.csoport – haladók – fél haladók
A negyedik foglalkozáson a család és a családtagok ismétlése volt a cél. Betűrejtvénnyel, játékos feladatokkal ismételtük át szóban és írásban is a legközelebbi családtagokat németül. A 7. osztályosok szóban röviden bemutatták a saját családjaikat. Az óra második felében a birtokos névmásokkal való ismerkedés és ismétlés vette át a szerepet. Az „enyém, tiéd” szavakkal kezdtük, majd a többi birtokos névmást is megismertük illetve ismételtük. A második órán tanult nyelvtani táblázatba igyekeztük belehelyezni a birtokos névmásokat. A gyerekek rácsodálkoztak a német nyelvtan összefüggéseire, melyek remélhetően megkönnyítik az elsajátításukat is.
Nyelvi foglalkozás- német – heti 2 alkalom- A komponens – Simonné Cser Borbála
1.csoport – kezdő csoport
A negyedik foglalkozást ismétléssel kezdtük. Képek alapján a napszakoknak megfelelő köszönéseket elevenítettük fel, majd az ismerkedő párbeszédeket ismételtük át. Találós kérdésekkel, meghatározásokkal játékos formában a múlt órán megismert német nyelvű országokról tanultakat ismételtük át. Ezt követően a család témakörben kezdtük a szókincsgyarapítást és tanultunk új szavakat. A családtagokat írtuk le és hasonlítottuk össze írásban és kiejtésben az angol megfelelőikkel. A gyerekek nagyon meglepődtek a két nyelv hasonlóságain és örömmel vették, hogy a másik ismeretében mennyivel könnyebb dolguk lesz a németet tanulni. Már egyszerű német nyelvtani alapok előkerültek ezen a foglalkozáson: a német névelők, a létige egyes szám harmadik személye.