Heti foglalkozások 3.

Tematikus foglalkozás -A B komponens –Gálné Mihály Lívia

Téma: A gyerekek esélyei a nagyvilágban

A Földön található problémák /környezeti, gazdasági, erkölcsi, háborús válságok / mind érintik a gyerekeket is.  Ebből először a háborús válságokra fókuszáltam. A internetről letöltött film bemutatta a harmadik világban élő-tengődő-kiszolgáltatott gyerekek sorsát.  Másodjára a szomszéd Ukrajnában élő, háború sújtotta gyerekekről néztünk meg egy híradást. Ezen foglalkozás végén nem volt megbeszélés, meghökkentették őket kortársaik iszonyú életkörülményei. Célom részben  az is volt, hogy a jövőben kialakítandó „ önkéntesség” igénye gyökeret verjen beléjük.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – Kovácsné Bejczi Marianna – heti 2 alkalom –

A komponens

1.– 2. csoport

A harmadik foglalkozáson elkezdődött az érdemi munka. Célom, hogy a közvetlen tapasztalás segítségével a természeti jelenségekről tanultak élővé váljanak, a kíváncsiság megmaradjon és a tudás elmélyítésére ösztönözzem a tanítványaimat. Az első nagy témakör címe az ember, mint megfigyelő.  A tematikai egység nevelési-fejlesztési céljai a természeti jelenségek megfigyelésén keresztül az érzékszervi tapasztalatok megfogalmazása, igény kialakítása azok értelmezésére, a magyarázatok keresésére. Érdeklődés felkeltése a természeti jelenségek közvetlen tanulmányozása, a saját vizsgálódás iránt. Alapvető készségek megalapozása a gyakorlatok kivitelezéséhez és az önálló munkavégzéshez. Annak felismertetése, hogy az érzékszervi tapasztalatok hatással vannak a megfigyelés pontosságára. Az elvégzett kísérletek között volt feketedoboz-probléma, akváriumgyakorlat, anyagok csoportosítása különböző szempontok szerint (5.o. kémia,4.feladatlap).

Nyelvi foglalkozás – német – heti 2 alkalom- A komponens – Simonné Cser Borbála

2.csoport – haladók – fél haladók

Ezen a tanórán megismerkedtünk a németnyelvű országokkal: Németországgal, Ausztriával, Svájccal, Liechtensteinnel. Az országok fővárosait, főbb nagyvárosait és fő folyóikat neveztük meg. Megnéztük a nemzeti zászlaikat és lerajzoltuk azokat. Mindegyik országot megkerestük a térképen, megfigyeltük az elhelyezkedésüket Európában és megjelöltük a fővárosokat. Meséltem néhány nevezetességről, érdekességről saját országlátogatási élményeim alapján. Eddigi tanulmányaik alapján a diákok is beszámoltak meglévő országismereteikről, melyeket most rendszereztünk, kiegészítettünk.

 Nyelvi foglalkozás – német – heti 2 alkalom- A komponens – Simonné Cser Borbála

1.csoport – kezdő csoport

A harmadik foglalkozást ugyanúgy ismétléssel kezdtük. Nagyon ügyesen és önállóan idézték fel az elmúlt foglalkozásokon tanultakat. Ezen a tanórán megismerkedtünk a németnyelvű országokkal: Németországgal, Ausztriával, Svájccal, Liechtensteinnel. Az országok fővárosait, főbb nagyvárosait neveztük meg. Megnéztük a nemzeti zászlaikat és lerajzoltuk azokat. Mindegyik országot megkerestük a térképen, megfigyeltük az elhelyezkedésüket Európában és megjelöltük a fővárosokat. Meséltem néhány nevezetességről, érdekességről saját országlátogatási élményeim alapján.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.