Tematikus foglalkozás – “A” komonens
2019. szeptember 6.
Nyári táborozás, élménybeszámoló
Az eddigiektől eltérő módon a tanév elsőkét foglalkozását az A és B komponens tagjaival közösen tartottuk. Fontosnak tartottam, hogy a két tábort megjáró gyerekek megismerjék egymás élményeit, tapasztalatait. A mai napon az időben első tábor résztvevői / B komponens/ számoltak be a gyenesi egy hétről. Fotókkal illusztráltuk a beszámolókat, hogy minél átélhetőbb legyen a többiek számára is a csodálatos hangulat. Mindkét óra kellemes emlékezéssel telt, akár estig tudták volna folytatni a gyerekek a visszaemlékezést.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2019.szeptember 6.
Nyári táborozás, élménybeszámoló
Ma a két komponens minden tagja mindkét foglalkozáson részt vett, hogy ki tudják cserélni tapasztalataikat a nyári táborozással kapcsolatban. Július közepén Gyenesen voltunk a B komponensbe tartozó gyerekekkel, ahol rendkívül kellemes, élménydús napokat töltöttünk. Remek táborvezetővel, animátorokkal találkoztunk, akik a gyerekeknek mindig érdekes és tartalmas programokat szerveztek. A kirándulások, csakúgy mint a tábori foglalkozások nagyon érdekesek voltak. Az A komponensbe tartozó tanulók csak azért nem váltak iriggyé a vidám beszámolók hallatán, mert ők is fantasztikus nyári élményeket tudhatnak maguk mögött.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – 1. – 2. csoport
2019.09.03.
Herbárium készítésének szabályai
- A herbárium jelentése: növénygyűjtemény, lepréselt megszárított növényekből. Tudományos céllal vagy szemléltetésül összeállított gyűjtemény.
- Gyűjtőeszközök: növényásó vagy erős kés, jegyzőkönyv vagy munkanapló, növényhatározó, kézi nagyító, növénygyűjtő táska vagy növénygyűjtő rács, műanyagzacskók.
- A növények előkészítése préseléséhez.
- A növények préselése.
- A herbárium készítése.
Nyelvi foglalkozás – német – 1. csoport
2019.09.04.
A mai foglalkozáson párokban dolgoztunk. A páralakításnak nem adtam szempontot, véletlenszerű volt, mindenki azzal és azokkal dolgozott együtt, akikkel szeretett volna. A nyári szünetet követő első foglakozáson a nyári élményeket idéztük fel szógyűjtés formájában. Napocskákat rajzoltak a párok a lapjukra és a Mein Sommer címet adtuk a képnek. Igyekeztem keresni először olyan szavakat, amiket már tanultunk és illik a nyárra, mint például meleg, forró, stb. valamint a korábban tanult gyümölcsökből is a nyáriakat felírtuk. Kerestünk nyári tevékenységekkel kapcsolatos igéket is. Ebben a csoportban több szót váram volna, de annyival mégsem lett több, mint amennyire számítottam. Így többségében új szavakat tanultunk. A téma szerteágazó volt és egyik szó hozta a másikat, de összességében az órai végi ismétlés után ebben a csoportban is 15-20 új szó került a diákok szókincsébe és több régi szót felidéztek.
Nyelvi foglalkozás – német – 2. csoport
2019.09.04.
A mai foglalkozáson párokban dolgoztunk. A páralakításnak nem adtam szempontot, véletlenszerű volt, mindenki azzal és azokkal dolgozott együtt, akikkel szeretett volna. A nyári szünetet követő első foglalkozáson a nyári élményeket idéztük fel szógyűjtés formájában. Napocskákat rajzoltak a párok a lapjukra és a Mein Sommer címet adtuk a képnek. Igyekeztem keresni először olyan szavakat, amiket már tanultunk és illik a nyárra, mint például meleg, forró, stb. valamint a korábban tanult gyümölcsökből is a nyáriakat felírtuk. De többségében új szavakat tanultunk. A téma szerteágazó volt és egyik szó hozta a másikat, de összességében az órai végi ismétlés után 15-20 új szó került a diákok szókincsébe.