Heti foglalkozások 60.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019. szeptember 13.

Téma: Nyári élménybeszámoló 2.

A mai foglalkozások szinték duplák voltak. Mindkét komponens tanulói alig várták az előző hét után a további élménybeszámolókat. Ma az A komponens tanulói meséltek a szemesi táborról. Mindkét táborban nagyon jól éreztük magunkat mi, felnőttek is. Nagyon lelkes, jól képzett, fáradhatatlan tábori animátorok, személyzet  szervezte, végezte a munka dandárját. Kitűnő ellátás, családias hangulat tette még kellemesebbé az ott tartózkodást. A más iskolákból jött gyerekekkel is remekül összebarátkoztak, igazi célját így érte el a „testvériskola”. Mi felnőttek is hasznos és kellemes tapasztalatcserét folytattunk.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019.szeptember. 14.

Téma: Nyári élmények

A mai foglalkozás második órájában folytattuk az élmények megosztását. Minden fotó újabb és újabb emlékeket idézett fel. Koncert, színház, kirándulás, bobozás, fotókiállítás, érzékenyítő játékok, Balaton, diszkó, esti séták, játék a más iskolák diákjaival….. hömpölygő folyamként törtek elő. A nyári élmények alapján már nagyon várják a szlovákiai kirándulást a gyerekek. Köszönjük a táborok személyzetének a folyamatos munkát, segítséget.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – 1. – 2. csoport

2019.09.12.

Növények begyűjtése a herbárium készítéshez

Általános gyűjtési tanácsok: csak teljesen ép, a fajra nézve jellegzetes növényeket gyűjtünk. Törekedünk arra, hogy példányunknak legyen gyökere, szára, levele, virága és termése. Erre elsősorban a lágyszárú és kis termetű növényeknél van lehetőség. A virágok kinyílt, a termések pedig érett állapotban legyenek. A növényeket sohase tépjük ki kézzel a talajból, mert gyökérzetük megsérül, száruk elszakad, ezáltal alkalmatlanná válnak a további tanulmányozásra, és a természetet is károsítjuk. A növényásó vagy kés segítségével körbe ássuk a növényt, földlabdával ki emeljük, és a földet óvatosan rázogatva eltávolítsuk a tövéről. Kétlaki növényeknek mindkét ivarú egyedeit gyűjtünk be. A kapaszkodó szárú és élősködő növények esetében azokból a növényekből is veszünk mintát, amelyekre azok felfutnak, és együtt tesszük őket a herbáriumba.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. csoport

2019.09.11.

A foglalkozás fő feladata a szókincs gyarapítás volt és a továbbiakban is ebben a témában folytatjuk. A téma az ősz volt, „Herbst”. Már foglalkoztunk az évszakokkal, így felidéztük az ezzel kapcsolatos meglévő ismereteinket. Az elmúlt évek ismereteit is felidézték. Ezeket egy négy részre választott táblázatba összegyűjtöttük. A célom az volt, hogy ebben a csoportban nagyjából tizenöt szót tudjanak a haladó csoportosok összeszedni. Az ismétlést követően az új témakör következett, mely az ősz. Tizenkét szót terveztem újdonságnak, de itt is voltak a szókincsükben már szereplő szavak a korábbi tanulmányaikból. Egy rejtvényen keresztül tanultuk meg az újakat. Először megbeszéltük a jelentésüket, kiejtésüket majd a betűhálóban megkeresték az alaposan eldugott szavakat. Némelyik hosszabb szó megtalálása ebben a csoportban is okozott egy kis fejtörést.

Nyelvi foglalkozás – német – 2. csoport

2019.09.11.

A foglalkozás fő feladata a szókincs gyarapítás volt és a továbbiakban is ebben a témában folytatjuk. A téma az ősz volt, „Herbst”. Már foglalkoztunk az évszakokkal, így felidéztük az ezzel kapcsolatos meglévő ismereteinket. Ezeket egy négy részre választott táblázatba összegyűjtöttük. A célom az volt, hogy legalább hat-hét szót tudjunk felidézni. Az ismétlést követően az új témakör következett, mely az ősz. Tizenkét szót terveztem újdonságnak. Egy rejtvényen keresztül tanultuk meg őket. Először megbeszéltük a jelentésüket, kiejtésüket majd a betűhálóban megkeresték az alaposan eldugott szavakat. Némelyik megtalálás okozott egy kis fejtörést. A felsősök is nagyon kedvelik az ilyen feladatokat, a szavak is sokkal jobban memorizálhatóak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.