Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019.október 4.
Téma: Történelmünk: Az 1848-49-es szabadságharc vértanúi
Az aradi vértanúkra emlékezés határozta meg a mai napot. Délelőtt az iskolarádión keresztül hallhattunk egy igazán megható, szép megemlékezést, majd a kivégzett tábornokok arcképe előtt mécsesgyújtással tisztelegtünk a hősök előtt.
A délutáni foglalkozáson sem hagyhattam ezt figyelmen kívül. Az internetet hívtam segítségül, a Tökéletlen történelem sorozatból választottam a szabadságharcról szóló animációs kisfilmet. Bár a szabadságharcról beszélünk legtöbbet történelmünkből, mégis hiányosak ismereteink, pláne azoké a gyerekeké, akik még nem találkoztak a témával történelem órákon. A film megtekintése után tartalmas beszélgetést folytattunk a tanulókkal.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019.október 4.
Téma: Történelmünk: vértanúink
A B komponens tanulóival is az 1848-49-es szabadságharc eseményeit elevenítettük fel a Tökéletlen történelem filmsorozat megfelelő epizódjának segítségével. Az aradi vértanúkra emlékezve a film megtekintése után megbeszéltük az eseményeket és méltattuk a hősöket példamutató magatartásukért, önfeláldozásukért.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – 1. – 2. csoport
2019.10.03.
Az anyagok tulajdonságai és változásai
- Mi történik az anyagok kölcsönhatásakor? Zn+S (kémiai reakció, egyesülés) K1
- Éghető-e az alumínium? Al+O2 (kémiai reakció, egyesülés) K2
- Hogyan olvad meg a jód? (fizikai változás, szublimáció) K3
- Mivé ég el a magnézium? Mg+O2 (kémiai reakció, egyesülés) K4
Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2019. 10.02.
A mai foglalkozáson rendszerbe szedtük az idővel kapcsolatban tanult kifejezéseket, szavakat. Szóbeli ismétlés után feladatlapon folytattuk a munkát és egy nagyobb számú szógyűjteményben igyekeztünk rendet tenni. Ez megadott táblázatba rendeztük a szavakat: évszakok nevei, hónapok neveinek felsorolása a megfelelő sorrendben, napok felsorolása szintén sorrendben, majd végül a napszakok következtek. Ezeknél újra előjöttek a napszakoknak megfelelő köszönések, így azok ismétlése is megtörtént egyúttal. A feladatlapot a tanulók önállóan végezték. Az ellenőrzés közösen történt, önkéntes alapon kijöttek a táblához és ők írták fel a megoldásokat is. A tanulóknak tetszett a feladat, mert a meglévő szavak közül válogató írással könnyen meg is tudták oldani. Emellett ezt a témakört teljesen rendszerbe tudtuk szedni és a szavak jelentése elmélyült.