Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2019. október 11.
Téma: Pályaorientáció
Következő héten az iskolánkban pályaorientációs napot tartunk, immár hagyományszerűen. Ilyenkor üzemlátogatások, interaktív előadások vannak repertoáron. A ráhangolódásként a youtube :Hogyan készül? sorozatából tekintettünk meg néhány érdekes szakmát bemutató kisfilmet. Nagy érdeklődéssel, tetszéssel fogadták a gyerekek őket.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019.október 11.
Téma: Pályaorientáció
A B komponenses gyerekekkel szintén a pályaválasztással foglalkoztunk. A youtube csatornán remek kisfilmek vannak különböző termékek előállításáról és ezeken keresztül megismerhetők az adott szakmák is. Néhány epizód megtekintése során és után kellemes beszélgetést folytattunk a tanulókkal.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport
2019.10.08.
Bőrszövet vizsgálata
- Szobai ciklámen mindkét oldaláról bőrszöveti nyúzatot készítünk.
- Mikroszkóp alatt a következőt látjuk: a levél színén a sejtek öt-vagy hatszögletűek, a sejtek zöld színtesteket nem tartalmaznak. A levél fonákán a bőrszöveti sejtek kanyargós körvonalúak. A sejtek között a gázcsere-nyílásoknak zöld színtesteket tartalmazó zárósejtjei vannak.
- Nőszirom mindkét oldaláról bőrszöveti nyúzatot készítünk.
- Mikroszkóp alatt a következőt látjuk: a levél mindkét oldalának bőrszövete azonos szerkezetű. A hatszögletű sejtek erősen megnyúltak, a sejtek között a gázcsere-nyílások zöld színtesteket tartalmazó zárósejtjei vannak.
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2019. 10. 09.
Ezen a német foglalkozáson a Sportarten volt a téma. Was machst du gern? Welche Sportarten kannst du? kérdésekre tanultunk kifejezéseket és szavakat. Sporttevékenységek német megfelelőit kötöttük össze a feladatlapon a hozzájuk tartozó képekkel. Mindegyik tevékenység kiejtését megbeszéltük, írásukat szintén. Ezt követően átismételtük az igeragozást. A személyes névmásokhoz hozzákapcsoltuk a személyragokat és újra leírtuk a feladatlap tetejére segítségnek. Így már összeállt a következő feladathoz az előkészítés és minden sporttevékenységhez írtunk egy-egy rövidebb mondatot. A foglalkozás végén kitalálós játékot játszottunk. Egyik tanuló elmutogatta a sporttevékenységet és a többieknek ki kellett azt találniuk. Csak németül lehetett találgatni, hogy a szavak és a kifejezések még jobban rögzüljenek.