Heti foglalkozások 64.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019. október 11.

Téma:  Pályaorientáció

Következő héten az iskolánkban pályaorientációs napot tartunk, immár hagyományszerűen.  Ilyenkor üzemlátogatások, interaktív előadások vannak repertoáron.  A ráhangolódásként  a youtube :Hogyan készül? sorozatából tekintettünk meg néhány érdekes szakmát bemutató kisfilmet. Nagy érdeklődéssel, tetszéssel fogadták a gyerekek őket.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019.október 11.

Téma: Pályaorientáció

A B komponenses gyerekekkel szintén  a pályaválasztással foglalkoztunk. A youtube csatornán  remek kisfilmek vannak különböző termékek előállításáról és ezeken keresztül megismerhetők az adott szakmák is.  Néhány epizód megtekintése során és után kellemes beszélgetést folytattunk a tanulókkal.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport

2019.10.08.

Bőrszövet vizsgálata

  • Szobai ciklámen mindkét oldaláról bőrszöveti nyúzatot készítünk.
  • Mikroszkóp alatt a következőt látjuk: a levél színén a sejtek öt-vagy hatszögletűek, a sejtek zöld színtesteket nem tartalmaznak. A levél fonákán a bőrszöveti sejtek kanyargós körvonalúak. A sejtek között a gázcsere-nyílásoknak zöld színtesteket tartalmazó zárósejtjei vannak.
  • Nőszirom mindkét oldaláról bőrszöveti nyúzatot készítünk.
  • Mikroszkóp alatt a következőt látjuk: a levél mindkét oldalának bőrszövete azonos szerkezetű. A hatszögletű sejtek erősen megnyúltak, a sejtek között a gázcsere-nyílások zöld színtesteket tartalmazó zárósejtjei vannak.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

haladó-félhaladó csoport

kezdő csoport

2019. 10. 09.

Ezen a német foglalkozáson a Sportarten volt a téma. Was machst du gern? Welche Sportarten kannst du? kérdésekre tanultunk kifejezéseket és szavakat. Sporttevékenységek német megfelelőit kötöttük össze a feladatlapon a hozzájuk tartozó képekkel. Mindegyik tevékenység kiejtését megbeszéltük, írásukat szintén. Ezt követően átismételtük az igeragozást. A személyes névmásokhoz hozzákapcsoltuk a személyragokat és újra leírtuk a feladatlap tetejére segítségnek. Így már összeállt a következő feladathoz az előkészítés és minden sporttevékenységhez írtunk egy-egy rövidebb mondatot. A foglalkozás végén kitalálós játékot játszottunk. Egyik tanuló elmutogatta a sporttevékenységet és a többieknek ki kellett azt találniuk. Csak németül lehetett találgatni, hogy a szavak és a kifejezések még jobban rögzüljenek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.