Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2020. január 24.
Téma: Van megoldás a környezeti problémáinkra?
Az ausztráliai események mellett egyre több hír jelenik meg a sarki jégtakaró olvadásáról, zsugorodásáról. Az utolsó foglalkozásunkon, amely 2 órásra sikeredett, az A és b komponens tanulói mindannyian részt vettek . Először az „ Albert megmondja” sorozatból az alternatív energiaforrásokról néztünk meg egy érdekes kisfilmet, majd pedig a víz körforgásáról és a víz tisztaságának lehetséges védelméről. Végezetül némi sütemény és üdítő társaságában köszöntünk el egymástól és a projekttől.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2020. január 24.
Téma: Van megoldás a környezeti problémákra?
Az utolsó testvériskolás foglalkozásunkon egy időben mindkét komponens tanulói részt vettek. A két órás találkozón először az „Albert megmondja” című kisfilm sorozatból az alternatív energia forrásokról és a természetes vizek állapotának fenntarthatóságáról szóló epizódokat néztük meg, majd tea délután keretében búcsúztunk a projekttől és egymástól.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport
2020.01.14.
Játékos, látványos kísérletek II.
- Víz bontása: Nátrium-szulfát oldatot öntünk egy pohárba amely alján 2 rajzszög van átbökve. Egy elem két pólusához érintjük a rajzszögeket. A negatív póluson hidrogén gáz keletkezik, amely hatására buborékok lesznek láthatóak.
- Tejszivárvány: Tejes tálba különböző ételfestékeket cseppentünk. Mosogatószeres fültisztítót érintünk a tej felszínére, és a színek elmozdulnak, színkavalkád jön létre.
- Hidrogén-gáz előállítása: Kémcsőbe alufólia darabokat tépkedünk. Sósavat cseppentünk rá, és borszeszégővel melegítjük. Égő gyújtópálcával a durranógáz próba kimutatja a hidrogén-gáz keletkezését.
- Oxigén-gáz előállítása: Nátrium-karbonát és hidrogén-peroxid reakciója kémcsőben. A keletkező oxigént parázsló gyújtópálcával mutatjuk ki, amikor a gyújtópálca világítva lángra lobban.
- Széndioxid gáz előállítása: Kémcsőben szódabikarbónát melegítünk, úgy hogy a kémcső szájára lufit húzunk. a Keletkező Széndioxid gáz az égő gyertyát eloltja.
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2020. 01.22.
A foglalkozás egy teljes ismétlő, összegző, összefoglaló, rendszerező foglalkozás volt. Felidéztük az elmúlt két évben tanult témákat, ezekből pedig csoportmunkában készítettünk tablókat. A tanulók négy csoportot alkottak. Mindegyik csoport kapott egy csomagolópapírt és mindegyik csoport választott magának egy saját színt, mely a feladatvégzés során őket képviselte. A csoportok témákat választottak. Pl: Familie, Farben, Haus stb) Mindenki abban a témában készített gondolattérképet. Elég sok időt kaptak rá, hogy minden csoporttag hozzá tudja tenni a tudását a feladathoz. Ezt követően a csoportasztalok mellől felálltunk, megbeszéltük a haladási sorrendet és mindegyik csoport átment a másikak asztalához. A saját filcükkel kellett a másik csoport gondolattérképét kiegészíteniük. Amikor a csoportok visszatértek az asztalukhoz, megnézhették a kiegészítéseket. Ebben a csoportban kissé gördülékenyebben ment a szógyűjtés. A foglalkozás jó hangulatban telt, egymást segítették a tanulók és egymástól sokat tanulhattak is.