Heti foglalkozások 62.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019. szeptember 27.

Téma:  Történelmünk 2.

Ma folytattuk a film vetítését. Ahogy a régebbi múltról /pedig történelem órákon bőven tanulnak a magyar történelemről/, az időben hozzánk közelebbi időszakról is sok-sok fehér foltot tapasztaltam. Állandó probléma, hogy a tanórán tanultakat nem tudják átvinni a hétköznapokba, vagy akár más tanórai anyaghoz kapcsolni.  Azért a végén örültem, hogy végig elemeztük-néztük a filmet, mert a befejezésnél a gyerekek arca magáért beszélt. Remélem, történelem órákon is eszükbe fog jutni, amit a filmen láttak.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019.szeptember 27.

Téma: Történelmünk 2.

Ma folytattuk a film vetítését  /Magyar vándor/.  Kevesebbet szerettem volna közben megállni, megbeszélni, de még mindig sok dolog magyarázatra szorult.  Mindenestre jó érzés volt a film végén a gyerekek arcát látni, akárcsak az előző A komponens tanulói, ők is ünnepi hangulatba kerültek. Ez után azt hiszem, másként élik meg augusztus 20-i tűzijátékot.

A mai foglalkozáson az Európai Közösségek Bíróságával ismerkedtünk meg. Megkerestük Luxemburgban a székházát, majd a kiselőadások következtek. Az EB tagjai aszerint kerülhetnek bíróként vagy főtanácsnokként pozíciójukba, hogy milyen a szakmai megítélésük. Kinevezésük hat évre szól. Az „előadóink” bemutatták a bíróság magyar tagjait is: Juhász Endre, Csehi Zoltán, Berke Barna. Megtudhattuk azt is, hogy a Bíróság nemzetközi, uniós ügyek megoldásával foglalkozik, magánszemélyek csak a Számvevőszék /Elsőfokú bíróság/ felé terjeszthetik ügyeiket.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret – 1. – 2. csoport

2019.09.24.

A herbárium elkészítése

A begyűjtött, megfelelően kiszárított növényeket herbáriumi lapokon tároljuk. Erre a célra megfelel az A/4-es rajzlap. A növényeket a herbáriumi lapokhoz kb. 3 mm széles szeletkékre vágott, jó minőségű celluxal rögzítjük. Minden lap jobb alsó sarkába névjelző kerül, mely tartalmazza a faj latin és magyar nevét, a gyűjtés helyét, idejét és a gyűjtő nevét. A felragasztott és megfelelő adatokkal ellátott herbáriumi lapokat negyedíves rajztáblatartóban tároljuk.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

2019.09.25.

A mai foglalkozáson először az eddig órák szavait ismételtük át szókártyák, képek segítségével, melyeket többféle módon használtunk fel a cél érdekében. Párosító játékok, memóriajátékok, párkereső játékok segítettek elmélyíteni a szavak jelentését. A foglakozás második felében is maradtunk az ősznél, de már egy más jellegű témakört kezdtünk, méghozzá az iskolakezdés témáját. Ezen belül is az órarendet vettük elő, melyet már a tavalyi tanévben egyszer már tanultunk. Mivel új órarendjük van, így elkészítettük németül is az új órarendet. Ehhez először összegyűjtöttük a tantárgyainkat és megbeszéltük. melyik nevére emlékeznek németül is. Szerencsére viszonylag sok szó megmaradt, vagy ha nem, akkor most felfrissült. Innentől önállóvá vált a feladat. Mindenki elővette az órarendjét, melyet kértem, hogy hozzon be magával a foglalkozásra és egyedül, a táblára írt tantárgyak segítségével összeállították az új órarendjeinket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.