Heti foglalkozások 66.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

  1. október 25.

Téma: Szlovákiai kirándulás, élménybeszámoló

Ez a hónap az élményeké volt iskolánkban. Rengeteg érdekes, színes helyi programot bonyolítottunk le a falainkon belül és a B komponensbe tartozó diákoknak lehetőségük volt egy csodálatos szlovákiai kiránduláson is részt venni. A mai foglalkozás mindkét óráján részt vett minden gyerek, hiszen a B komponens tanulói tartottak élvezetes beszámolót a Szlovákiában tapasztaltakról.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019.szeptember 6. 14.25-15.10

Téma: Szlovákiai kirándulás, élménybeszámoló

A mai dupla foglalkozás főszereplői a B komponensbe tartozó gyerekek voltak. A kiránduláson készített fotóikból vetített képes előadást tartottak élményeikről, benyomásaikról. Részletesen beszámoltak a gazdag programról is. Természetesen  a szállás, az étkezések is szóba kerültek. A partner iskola tanulóival  is megismerkedtünk általuk. Az élménybeszámoló ránk, hallgatóságra mély benyomást tett, igazán csodálatos programon vehettek részt tanulóink!

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport

2019.10.22.

Kőzetek vizsgálata

  • Válasszuk szét a tálcán látható kőzeteket keletkezésük szerint! Nevezzük meg az egyes csoportokat! (vulkanikus, üledékes, átalakult)
  • Vizsgáljuk meg a kőzetek színét, szerkezetét! Színük lehet: fekete, szürke, barna, sárga, sötét, világos, fényes, csillogó…Szerkezetük lehet: tömör, laza, puha, likacsos, szemcsés, lemezes, fás törmelékes.
  • Hasonlítsuk össze a kőzetek keménységét! Lehetnek: karcolható, fekete nyomot hagy, barna nyomot hagy, morzsolható, megreped, eltörik, összetörik, ütésálló.
  • Vizsgáljuk meg a kőzetek alkotórészeinek méretét, anyagszerkezetét! Lehetnek: sárgás, szürkés, barnás, szemcséi szabad szemmel is láthatók, szemcséi csak nagyítóval láthatók, térfogata víz hatására nőtt, szaga nincs, dohos szagú.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

haladó-félhaladó csoport

kezdő csoport

2019. 10. 24.

A múlt órán bevezetett können igével foglalkoztunk. Megbeszéltük a jelentését, mikor és milyen szövegkörnyezetben lehet használni. Példamondatokon bemutatva megbeszéltük az is, hányféleképpen lehet fordítani, hányféle árnyalatnyi különbség lehet a fordításakor. Ezt követően az igeragozást vettük át. Leírtuk a személyes névmásokat és mindegyiken végig haladva a können ige ragozását tanultuk meg. Megfigyeltük egyes számban az eltéréseket és az első és harmadik személyben a ragozott alakok egyformaságát. Majd a tanult sporttevékenységekkel mondtunk és írtunk példamondatokat. Pl: Kannst du Fussball spielen? Ja, ich kann Fussball spielen. Stb. Ezzel a csoporttal a tagadó mondatokat is próbáltuk használni és nem csak olyat választottak, amikben jók. Némelyeknek ment elsőre is a tagadás, többeknek csak gyakorlás és ismétlés után.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.