Heti foglalkozások 67.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

  1. november 8.

Téma: Emlékezés elődeinkre – Beszélgetés  mindenszentek kapcsán

Az elmúlt héten az őszi szünetben  a családok sort kerítettek halottaikról való megemlékezésre. Az esős, hamar sötétedő délutánok misztikussá, félelmetessé tették a gyerekek számára a temetők látogatását. A beszélgetés célja az volt, hogy megértsék, milyen okokból, miként emlékezünk, illetve milyen számunkra különleges ünnepi ceremóniák vannak szerte a nagyvilágban. Néhány tanuló kiselőadása után hasznos beszélgetést folytattunk.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019.november 8.

Téma: Mindenszentek, halottak napja Európában

Mai foglalkozásunkon megbeszéltük a két ünnep jelentőségét  és a köztük levő különbséget. Azt is megtudtuk kiselőadások révén, hogy a különböző keresztény egyházak miként fejezik ki tiszteletüket, milyen ceremóniákat alkalmaznak. Az előre felkészült tanulók kiváló ismertetőket tartottak. Ezek után tartalmas beszélgetést folytatunk a témáról, kitértünk arra is, hogy Európa területén mely vallások tekinthetők történelmileg helyinek.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport

2019.11.05.

Hogyan égnek az anyagok tiszta oxigénben? (K8)

  • Oxigén előállítása kálium-permanganát melegítéssel: izzó fapálca meggyullad (oxigén távozik)
  • Faszenet izzítunk, majd oxigénbe tarjuk, ahol élénkebb lánggal ég
  • 0,5cm kénszalagot tartunk fejlődő oxigénbe: láng színe levegőben kék
  • Vegyifülke alatt üveghengerben kénszalagot égetünk el, és egy muskátli virágot helyezünk a henger szájához, ami kifakul. Redukáló hatású, fertőtlenítő, fehérítő hatású a kén-dioxid.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

haladó-félhaladó csoport

kezdő csoport

2019. 11. 06.

Ezen a foglalkozáson ebben a csoportban is a können módbeli segédige átismétlésével kezdtük a tanulást. Játékos módon ismételtünk velük is. Ezeket az egymást szólító, egymást hívó játékokat a felsősök is kedvelik. A hangulatot mindenesetre megalapozza. A múltkor nem került elő a können módbeli segédige tagadása, ez a mai órán történt meg. A múltkori sporttevékenységeket szedtük elő újra és az állító mondatokat tettük át tagadó formába, illetve mindenki keresett olyan sportfajtát, melyet ő nem tud vagy nem ismer, nem próbált és azokat alkalmaztuk a tagadó mondatoknál. A múlt órán nagy sikert aratott Learningapps feladattárban dolgoztunk. A csoporttal a können igét nem csak a sportfajták kapcsán gyakoroltuk, hanem próbálták maguktól is mondatba foglalni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.