Tematikus foglalkozás – „A” komponens
- november 15.
Téma: Jeles napok a világban 1.
A mai foglalkozáson a az interneten böngésztünk. Témánk az úgynevezett világnapok összegyűjtése volt. Természetesen csak a hivatalosan, nemzetközileg bejegyzett jeles napokat kerestük, de így is többszáz találatunk volt. Érdekes volt elbeszélgetni arról, hogy az emberiség milyen témákat tart fontosnak. A hatalmas halmazból kiválogattuk a novemberre esőkből azokat, amelyek érdekelték a gyerekeket. Következő hétre kiselőadásokkal készülnek, így ismertetik egymással a jeles napokat.
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019.november 15.
Téma: Jeles napok Európában 1.
A B komponensbe tartozó gyerekekkel is az internetet vettük igénybe. Velük megpróbáltuk kiszűrni a nemzetközileg meghatározott jeles napok közül az európai érdekeltségűeket. Külön gyűjtöttük a kizárólag magyar vonatkozású napokat. Olyan érdekességekre bukkantunk, amelyekről még nem hallottak sosem a gyerekek. A következő foglalkozásra rövid beszámolókkal készülnek: mikor, miért, kik javasolták az egyes különleges napok megünneplését?
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport
2019.11.12.
Égés és tűzoltás
- Égés feltételei: Pár csepp benzint meggyújtunk. A benzin azonnal lángra lobban. Főzőpohárral letakarjuk, majd néhány pillanat múlva levesszük róla a poharat, és újból lángra lobban, mert még nem hűlt a gyulladáspontja alá. (K9)
- Hányféleképpen lehet az égést megszüntetni: égő gyufát vízbe mártunk, elalszik, mert nem lesz oxigén és le is hűl. Meggyújtott borszeszégőre visszatesszük a kupakot, elalszik, mert nem lesz oxigén. Égő gyufa elalszik, ha elfújjuk, mert a szén-dioxid nem táplálja az égést.(K11)
- Lehelet vizsgálata: üveglapra és meszes vízbe fújunk. az üveglap bepárásodik, a meszes víz zavarossá válik a szén-dioxidtól. (K10)
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2019. 10. 17.
A foglalkozáson folytattuk a múlt órán elkezdett témakört, melyben a sporttevékenységeket tanultuk. A múlt órai kifejezések és szavak egyszerű, szóbeli átismétlése után a Learningapps oldalán található kockák közül válogattam néhányat. A diákoknak a legjobban a szókereső feladtok tetszettek. Ezekben kihívás volt, hogy új szavakat is rejtettek. Viszont korábbi németből megszerzett ismereteik alapján ki tudták találni a kifejezéseket. A keresés és jó megoldások után az újonnan előforduló szavakat megbeszéltük, lefordítottuk. A következő foglalkozásra előkészítettük a „Kannst du inline skaten?” címre hivatkozva a módbeli segédigék tanulását, a können ige bevezetésével. Szintén korábbi német tanulmányaikra építve, várhatóan ezt is könnyen el tudják majd sajátítani.
https://learningapps.org/display?v=ppmcuhbtk17