Heti foglalkozások 71.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019.12.03.

Oldatok jellemzői

  • Oldat= oldószer + oldott anyag
  • Készítünk különböző töménységű kálium-permanganát oldatokat. Melegítsük, keverjük, addig adagolva a vegyszert, amíg túltelített lesz az oldat. Cérnát lógatva az oldatba kikristályosodik napok múlva a kálium-permanganát.
  • Az előző oldatból kémcsőbe teszünk 1-2ml-t, és bepároljuk borszeszégő lángjában.
  • Kék tintából és vízből oldatot készítünk. Teszünk hozzá aktív szenet, összekeverjük, átszűrjük. Az aktív szén adszorbálja a tintát, és a szűrlet tiszta víz lesz.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019. december 6.

Téma: Mikulás!!!

December 6-án nem lehet más témát választani, csak a Mikulást! Mindenki a Mikulást várja ünnepi hangulatban. Mi is így tettünk a mai foglalkozáson. A régi Miklós püspök legendáját összevetettük a mai Joulupukin-féle remek marketing fogással. Természetesen a gyerekek várakozását- örömét nem befolyásolja a modern üzleti világ szemmel látható mohósága. Számukra a varázslat örök. A hangulatot még fokozta néhány szép mikulás-dal közös eléneklése.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport

2019.12.03.

Oldatok jellemzői

  • Oldat= oldószer + oldott anyag
  • Készítünk különböző töménységű kálium-permanganát oldatokat. Melegítsük, keverjük, addig adagolva a vegyszert, amíg túltelített lesz az oldat. Cérnát lógatva az oldatba kikristályosodik napok múlva a kálium-permanganát.
  • Az előző oldatból kémcsőbe teszünk 1-2ml-t, és bepároljuk borszeszégő lángjában.
  • Kék tintából és vízből oldatot készítünk. Teszünk hozzá aktív szenet, összekeverjük, átszűrjük. Az aktív szén adszorbálja a tintát, és a szűrlet tiszta víz lesz.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

haladó-félhaladó csoport

kezdő csoport

2019.12.04.

A foglalkozás témája az aktuális ünnepek voltak, azon belül is a Mikulás. Ez a téma tavaly is előkerült már, de teljesen felidéztük újra, mert a tanóra eleji megfigyeléseseim és kérdéseim szerint csak pár szó maradt meg a tanulók szókincsében. A szavak átismétlése után meghallgattuk a tavaly tanult német dalocskát, melynek címe: Guten Tag, ich bin der Nikolaus. Elővettük hozzá a dalszöveget is, melyhez le vannak rajzolva a versszakokhoz tartozó képek a szövegértése megsegítésére. Szakaszonként így lassabban is végighaladtunk a dalszövegen, hogy melyik kép melyik észhez tartozik. A szókincsgyarapítást segítő interaktív feladatokat a tanóra végén oldottuk meg. A wordwall.net oldalán célirányosan kerestem a már meglévő feladatok között:

https://wordwall.net/hu/resource/684289/feiertage

https://wordwall.net/hu/resource/711326/n%c3%a9met/nikolaus

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.