Tematikus foglalkozás – „A” komponens
- december 13.
Téma: Adventi készülődés
A következő héten az iskola udvarán adventi vásárt tartunk, melynek bevétele az iskola számára alapított alapítványé lesz. Az iskola dolgozói, a szülői munkaközösség rengeteg szebbnél-szebb ajándéktárgyat készített az alkalomra. A mai foglalkozáson a gyerekek segítettek ezek csomagolásában, szortírozásában. Nagy kedvvel, ünnepi hangulatban végezték a munkát. Biztosan nagy sikert arat majd a sok szép holmi!
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2019. december 13.
Téma: Adventi készülődés
A mai foglalkozásunk fontos munkával telt. A következő héten adventi vásárt rendez iskolánk, ahol az iskolában készült kedves, szép termékeket lehet megvásárolni. A bevétel az iskolai alapítványt gazdagítja majd. Készítésben, csomagolásban, a tárgyak beárazásában vettek részt a gyerekek. Komolyan vették feladatukat, eredményesen dolgoztak.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport
2019.12.07.
Keverékek és oldatok szétválasztása
- Ülepítés: Vízben nem oldódó, nagy sűrűségű anyagok esetén. Homokos vizet készítünk. Állni hagyjuk, ülepítéssel szétválik a két komponens. (Mf.26.o./4.)
- Szűrés: Vízben nem oldódó, szilárd anyagok esetén. Tea filtert áztatunk vízben.
- Bepárlás: Az oldatból az oldott anyag marad vissza. Káliumpermanganát oldatból az oldószert elpárologtatjuk.
- Kristályosítás: A túltelített oldatból az oldott anyag marad vissza. Túltelített sóoldatot készítünk, melegítéssel és keveréssel. Néhány nap múlva kristályok válnak ki az oldatból. (Tk.44.o./1.)
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2019. 12. 11.
Az előző csoport jó hangulatú órája után itt is hasonlóan terveztem. Hangulati előkészítésnek újra a Guten Tag, ich bin der Nikolaus című dallal kezdtük velük is a foglalkozást. Itt még több gyerek már a refrént együtt is énekelte a dallal, bátrabbak is voltak, mivel haladó csoport. A mai foglalkozást is az ismétlésnek szántuk. A múlt órán a wordwall.net interakítv feladatgyűjteményből választottam Mikulásos feladatokat. Ez annyira tetszett a diákoknak, hogy tematikus keresés után a Farben-színek témakörben kezdtük párosító ismétlő játékos feladatokkal, majd haladtunk tovább más témaköröket is érintve és a Die Familie, Wer ist er/sie, témákban kerestem nekik ezen az oldalon ide kapcsolódó feladatokat. Szívesen készítettem volna magam is, de a program jelezte, hogy a szabadon felhasználható feladatkeretet, ami öt feladat, elhasználtam már, így csak a meglévők között tudtam válogatni, amik kiválóak voltak. Volt köztük, amit kétszer is megoldottak, annyira tetszett nekik a feladat grafikája, a körítése. Igazán elmondhattam, hogy játszva tanultunk.