Heti foglalkozások 74.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2020.január 10.

Téma: A Föld –környezetünk állapota, védelme 1.-

Testvériskolai projektünk vége felé  a Földön zajló természeti folyamatok aggasztó iránya miatt az utolsó foglalkozások témája nem csak ma, a továbbiakban is a TERMÉSZETI KÖRNYEZET lesz.

A mai konkrét témánk az Ausztráliában kiütött tűz volt. A híradásoknak köszönhetően sok információval rendelkeznek a gyerekek. További híreket a facebook-ról és a hírportálokról  szereztünk be. Megdöbbentő képsorok, beszámolók tömkelegét tekintettük meg. Megbeszéltük a tűz kialakulásának lehetséges okait. Egy hét múlva kedvezőbb híreket várunk!

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2020.január 10.

Téma:  Környezetünk

A B komponens tanulóival is az ausztrál bozóttűzzel foglalkoztunk. Természetesen ezen  az összejövetelen is az internetet hívtuk segítségül az információk begyűjtéséhez. A gyerekeket  nagyon  lesújtotta  a menekülő-pusztuló állatok, a felperzselt kietlen táj látványa. Felidéztük a földrajzból, biológiából, történelemből Ausztráliáról tanultakat, reméljük, hamarosan meg tudják fékezni ezt az elképesztő katasztrófát.

Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport

2019.12.17.

Víz alkotórészei

  • Hidrogén és oxigén keverékét meggyújtjuk. (K21)
  • Nagyobb cinkdarabka mélyedésébe 1-2 csepp sósavat cseppentünk. Buborékok jelennek meg: a cink és sósav reakciójakor hidrogén keletkezik. A fejlődő hidrogéngázt meggyújtjuk, és a láng fölé óraüveget tartunk, ami bepárásodik. A hidrogén égésekor keletkezett anyag a víz.
  • Oxigént állítunk elő: Kémcsőben kálium-permanganátot hevítünk. A gyújtópálca lángra lobban a kémcső nyílásához tartva. (K8)
  • Az előző kísérletben fejlődő oxigénbe izzó faszéndarabkát mártunk. A faszéndarabka fényesebben izzik.

Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport

haladó-félhaladó csoport

kezdő csoport

2020. 01.08.

A foglalkozást azzal kezdtük, hogy németül köszöntöttem a diákokat és kívántam nekik boldog új évet. A jókívánságot a táblára írtam és szavanként elemeztük, mi mit jelent benne. Minden nyelvtani szabályt is meg tudtunk beszélni, pl: igeragozás. Ezt követően láncjátékban mondták el egymásnak a jókívánságaikat. A továbbiakban a jókívánságokat bővítettük és mindet ki is elemeztük nyelvtani szempontok alapján. Az egyik jókívánságot rejtette a keresztrejtvény, melyet úgy oldottunk meg az interaktív táblán, hogy az jött aki, aki tudta, felismerte a megoldást. A feladatot újévi jelképekkel folytattuk, párosító játék segítségével. A foglalkozás végén kicsit még a karácsonyra visszakanyarodva a karácsonyi és az újévi ételek megismerése, majd csoportosítása következett.

https://learningapps.org/2961450

https://learningapps.org/2127858

http://learningapps.org/watch?v=prxqr8x4301&fbclid=IwAR0MQL_N39o3J15fsGvInzwFOjfWbPIIFSPaxcf9UpcwlEuQVYRU7GOiERA

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.