Tematikus foglalkozás – „A” komponens
2020.január 10.
Téma: A Föld –környezetünk állapota, védelme 1.-
Testvériskolai projektünk vége felé a Földön zajló természeti folyamatok aggasztó iránya miatt az utolsó foglalkozások témája nem csak ma, a továbbiakban is a TERMÉSZETI KÖRNYEZET lesz.
A mai konkrét témánk az Ausztráliában kiütött tűz volt. A híradásoknak köszönhetően sok információval rendelkeznek a gyerekek. További híreket a facebook-ról és a hírportálokról szereztünk be. Megdöbbentő képsorok, beszámolók tömkelegét tekintettük meg. Megbeszéltük a tűz kialakulásának lehetséges okait. Egy hét múlva kedvezőbb híreket várunk!
Tematikus foglalkozás – „B” komponens
2020.január 10.
Téma: Környezetünk
A B komponens tanulóival is az ausztrál bozóttűzzel foglalkoztunk. Természetesen ezen az összejövetelen is az internetet hívtuk segítségül az információk begyűjtéséhez. A gyerekeket nagyon lesújtotta a menekülő-pusztuló állatok, a felperzselt kietlen táj látványa. Felidéztük a földrajzból, biológiából, történelemből Ausztráliáról tanultakat, reméljük, hamarosan meg tudják fékezni ezt az elképesztő katasztrófát.
Tantárgyi fejlesztés – természetismeret -1. – 2. csoport
2019.12.17.
Víz alkotórészei
- Hidrogén és oxigén keverékét meggyújtjuk. (K21)
- Nagyobb cinkdarabka mélyedésébe 1-2 csepp sósavat cseppentünk. Buborékok jelennek meg: a cink és sósav reakciójakor hidrogén keletkezik. A fejlődő hidrogéngázt meggyújtjuk, és a láng fölé óraüveget tartunk, ami bepárásodik. A hidrogén égésekor keletkezett anyag a víz.
- Oxigént állítunk elő: Kémcsőben kálium-permanganátot hevítünk. A gyújtópálca lángra lobban a kémcső nyílásához tartva. (K8)
- Az előző kísérletben fejlődő oxigénbe izzó faszéndarabkát mártunk. A faszéndarabka fényesebben izzik.
Nyelvi foglalkozás – német – 1. – 2. csoport
haladó-félhaladó csoport
kezdő csoport
2020. 01.08.
A foglalkozást azzal kezdtük, hogy németül köszöntöttem a diákokat és kívántam nekik boldog új évet. A jókívánságot a táblára írtam és szavanként elemeztük, mi mit jelent benne. Minden nyelvtani szabályt is meg tudtunk beszélni, pl: igeragozás. Ezt követően láncjátékban mondták el egymásnak a jókívánságaikat. A továbbiakban a jókívánságokat bővítettük és mindet ki is elemeztük nyelvtani szempontok alapján. Az egyik jókívánságot rejtette a keresztrejtvény, melyet úgy oldottunk meg az interaktív táblán, hogy az jött aki, aki tudta, felismerte a megoldást. A feladatot újévi jelképekkel folytattuk, párosító játék segítségével. A foglalkozás végén kicsit még a karácsonyra visszakanyarodva a karácsonyi és az újévi ételek megismerése, majd csoportosítása következett.
https://learningapps.org/2961450
https://learningapps.org/2127858